18 Eylül 2008 Perşembe

Taksi Dolmuş& Aşk-ı Memnu (II)

Otobüs durağımızdaki kuyruk çook uzundu bu akşam. Sonra birden bir taksi geldi, başladı "taksi dolmuşş 2.5. liraaa" demeye. Bir sağa bakıyorum bir sola kimse oralı olmuyor. Derken taksici "2 liraaa" diye bağırınca öndeki çift hareketlendi, bunu fırsat bilen ben hemen ön koltuğa kuruldum, akabinde bir amcayı da yanımıza alarak düştük yollara. Taksici amca çok komik. Ben keyifliyim. Taksi dolmuş benim için yandaki fotoğraftaki arabalara binmek demek, yaşım 9-10.Bahçeliye mi giderdik Kızılay'dan? ya da 7. Cadde'den mi kalkardı? ,tam da hatırlayamıyorum. Taksicimize göre taksi dolmuş olayının çıkış tarihi 1970. Oda 1974 de almış ehliyeti, uzuun bir otobüs kuyruğuna yanaştığı o yıl için diyorki “işte ben o zaman anladım taksi dolmuş ne demek” Arkadaki arkadaş "ama 2.5 lira da zaten çok fazlaydı" diyor hala, daha bizim semte bile gelmemişken, amcamız taksimetreyi işaret edip çoktan verdiğimiz parayı aştığımızı, bu işten karlı çıktığımızı söylüyor ve itiraf ediyor “zaten benim evimde burda”.

Ve ben bir nostalji yaşamanın keyfiyle geliyorum evimee.. sırada ben eve girdiğim de bitmek üzere olan aşk- memnuya ilişkin yorumlarım. Az sonra.. Dua edin hepsini seyretmedim. Yoksa yetmezdi bu sayfa. Maddeler halinde sıralayalım, dikkatlerimiz ve konu dağılmasın.

1-) Hala Bihter’in (Beren) rol yapamadığına inanıyorum. Özellikle annesine doğru salladığı o işaret parmaklı, hafif sinirli, mor elbiseli halini hiç tutmadım. Annesi Firdevs (Nebahat) ise gerçek bir kötü mü, yoksa çok mu iyi rol yapıyor bilemedim.

2-)Nihal rolündeki gerçek adını bilmediğim evin sorunlu kızının bu hafta güzelleştiğini düşündüm, 13. gününde mi dedim içimden(bknz: 28 gün hormon horoskopu), sonraları botoks ya da dudaklarına silikon yaptırmış olabileceği gibi şüphelere kapıldım.

3-)Bihter’in (Beren) telefon açıp, Adnan’a (Selçuk) “akşam bişiler yapalım” dediği ve adamcağızın ona “sen ne istersin” diye sorduğu anda Bihterin, muhterem Adnan’a “nadaya gidelim” demesini istedim.

4-)Takıldığım diğer önemli faktör Bihter’in yemekte giydiği kıyafet. Annesinin kıyafetini giymiş, babannesinin incisini takmış, oyun oynar gibi görünen bu arkadaşımızı bu kılığa kim soktu bilmem. Ben Beren'i Hatırla Sevgiliden çok beğenir, çok severdim, yakıştıramıyorum. Hele o çantası ve o kıyafetin altına giydiği ikoncan ayakkabılarına hiçbir anlam veremedim. Belki de bir kısım zenginin zevksiz olduğu imajı verilmeye çalışılmış olabilir, böyle bir durum söz konusuysa bu konudaki eleştirilerimi geri çekiyorum.

5-)Bir diğer husus; ben yanlış anlamadıysam bu aşk-ı memnu günümüze uyarlanmış. Peki o evin kızı Nihal neden o roman günlerinde kalmış? Ben öyle bir yalıda oturan o yaşlarda bir genç kız olsam, derin depresyonlarda, karanlık kuyularda bile olsam daha sosyal olurdum sanki. Bu kızın arkadaşı yok, interneti yok, koskoca yalıda bücür Bülentle aynı odayı paylaşıyor. Mürebbiyesi yetiştiryor da, okula da mı gitmez? Üniversite mi? Lise mi? Ben bunları da merak ediyorum.

6-)Dizinin son sahnesindeki öpüşme sahnesi ise acıklı. Adnan’ı çok beğenirim de, heralde ben de öpemezdim dolayısıyla bu konuda çok da atıp tutmanın bir manası yok.
Öperim sizi.
(Unuttuğum bir ayrıntı daha: Bir önceki bölümde Bihter yalılarının bahçesindeki havuz kenarında bikinisin üstüne giydiği örgü dantel karışımı bir parça ile güneşlenmekteydi. Ancak hiçbir genç kız ip izi bile istemezken, o da neydi, kaldı ki orası evlerinin bahçesiydi, ortaköyden tekne turuna çıkanlardan mı çekinmişti?, tamam Bihteri soyun, kameranın önüne koyun demiyorum ama kafamızı karıştırmayın inandırcı olmayan sahnelerle.. diyor burda susuyoruM)

5 yorum:

Quaim dedi ki...

Hiç benim bu hikayede ki katkılarımdan bahsedilmemiş dikkatle sonuna kadar okudum ama nafile,
alacağın olsun kader.

Unknown dedi ki...

bu bihter ile de namı değer beren ile de aynı dersi almak çok güzeldi, tabi erkekler sanırım bu görüşüme katılacaklardır, bazen alttan ders almak ii bişi:)

Unknown dedi ki...

eren senin bana durmadan guzellinden bahsettiin kızı karşımda gördüüm anda yaptıım yorumuda hayatımız boyunca unutmayalım.tabi kıza yakalanmamıda:)

Unknown dedi ki...

Tabi selmanın ne söylediğini söylemeyeceğim yorum için:)))

Adsız dedi ki...

Bu Asa sigorta şirketi olduğu için, tüm özellikleri riayet türünü sigorta, biz de çalışmak için denizaşırı veya kişisel iş için seyahat için vize dışarı sigortalamak ne, sen biz kişisel şirket kurmak için ülkeden dışarı seyahat etmek bir kredi ihtiyacınız varsa herhangi yerleşmek için seyahat etmek size kişisel vize veya aile vizesi sağlamak için yetenekli
Seçtiğiniz ülke. Firmamız size 28 yıl Maximo süresi geri ödeme için bir emlak inşa, bu yüzden eğer ilgilendi, lütfen şimdi uygulayabilirsiniz.

Size seçtiğiniz herhangi bir ülkede, kişisel iş başlatmak için herhangi bir miktar kredi yeteneğine sahiptir, bu nedenle herhangi bir ülkeye seyahat için vize gerekirse, lütfen bu e-postayı başvurun: visaagency040@gmail.com ya da bir kredi ihtiyacınız varsa başlamak için finance_institute2015@outlook.com: kişisel şirket kadar lütfen bu e-postayı temas

Firmamız bu bilgi feryat uzmanlaşmış.
(1) denizaşırı seyahat için vize veriyoruz.
(2) Biz bireye% 2 faiz oranıyla kredi, kişisel iş başlatmak için vermek.
(3) kara mallarını sigorta.
(4) ev mallarını sigorta.
(5) oluşturmak ve aylık taksit ödeyerek bireysel ucuz miktarda dışarı satış.

Eğer ev veya aylık taksit ödeyerek herhangi bir emlak satın almak istiyorsanız, firmamız herhangi bir sorun olmadan seçtiğiniz herhangi bir süre ve seçtiğiniz herhangi bir ülkedeki bir tane almak için yeteneğine sahiptir.