12 Ocak 2010 Salı

Yerli Malı Yurdun Malı.

Hayır yalan söylemeyeceğim, önyargılıyım Türk filmlerine ben. Param boşa gitmiş gibi hissettiğim çok oldu, belki ondandır.


Ama izlemek istediğim iki film vardı, fragmanlarından çok etkilenmiştirm.


Birisi iki dil bir bavuldu. "İyi ki seyretmişim" dedim. Olaya başka açılardan baktım, keşke elimizden birşeyler gelse dedim. Filmdeki bütün çocukları toplayıp eve getirmek, bizde kalsınlar istedim. Zilkif kahramanım oldu.Film gerçek, filmdeki öğretmen Emre Aydın hala o köyde öğretmen, çocuklar gerçek. Oyunlar aynı; seksek ve istop, çocuklar aynı; komik, masum, ama hayatlar çok farklı ve bu çok acı bir gerçek.

İzleyin, hepinizin yüzüne çarpsın tokat gibi.

Güldüğünüz şeyin, ülkemizin acı gerçeği olduğunu görün siz de.






Diğer bir fragmanıyla beni kendine çeken film; Başka Dilde Aşk. Konusu çok çarpıcı. Saadet Hanım haddinden fazla bir duru güzelliğe sahip ama Mert Fırat var ya , filmden çıktığımda ben bu çocuğu nereden hatırlıyorum dediğim, "kapalı çarşı" dizisindekki çapkın çocuk olduğunu öğrendiğim,işte o Mert Fırat öyle bir rol yapıyor ki, yolda görsem elini öper, tebrik ederim. Hayran kaldım.












Bornova Bornovaya gelince, konusunu bilmiyordum.

Ece Temelkuran'ın kardeşi tarafından çekildiğini duymuştum. Altın portakalda en iyi film ödülünü Kosmos 'la paylaştığını ve Öner Erkan'ın da en iyi erkek oyuncu ödülünü aldığını duyduğumdan izlemek istiyordum.


Bir pazar akşamı izlemenizi önermesem de tavsiye edilir.


Ama bu filmden illa bir erkek oyuncuya ödül gidecekse bence o Kadir Çermik olmalıymış.


En iyi erkek oyuncu ödülü Öner Erkan'a verilerek, Mert Fırat'a haksızlık yapılmış , hani o daha yakışıklı diye de demiyorum. Bu da benden size bir yıl sonra yapılan altın portakal değerlendirmesi olsuN:)

8 yorum:

Hera dedi ki...

Öner'de yakından çok yakışıklı:) hakkını yemeyelim:)

cometa dedi ki...

yok yok bana göre değil sanki, ama yakından da görmedim orası ayrı:)))

Dilcun D. dedi ki...

ben de geçen hafta seyrettim "başka dilde aşk"ı, çok hoşuma gitti anlatımı, karakterleri, ikisinin birlikte güzel bir dünya yaratmaları ve buna sahip çıkmaları. "yerli malı yurdun malı" özellikle türk sineması için bence son zamanlarda söylenebilecek en yerinde söz :)

lafolie dedi ki...

Kamu ve ran ehehehe
sonumuz benzemesin:))

Evren - Sahne dedi ki...

Türk fimlerine karşı herkesin önyargısı var. Bu düşünceyi yıkmak için kaliteyi oturtmak gerek. Birilerinin cesaretli işler yapması gerekiyor. Bunu şu sıralar en iyi deneyen Cem Yılmaz. Belki 5, belki 15 sene sonra Cem Yılmaz'dan herkesi hayran bırakacak bir film bekliyorum ben.

Neden bizde Titanik, Avatar gibi görsel açıdan güçlü bir film yapmayalım?

cometa dedi ki...

dodo ne güzel anlatmışsın filmi.

yudum amiin:)

evren;cem yılmaz'ın yeri ayrıdır benim için her zaman. gora, arog ve yahşi batıyla bir nevi oyun oynuo bana göre, kendini denio. bir herşey çok güzel olacak gibi filmler değil bunlar bana göre,ama gişe filmi de çekilmeli tabiiki.

Quaim dedi ki...

ben öneri yakından gördüm tırt.
cometa hanım görmenizi tavsiye etmem.
iyi günler.

cometa dedi ki...

öner hakkındaki öneri için teşekkürler. yanından bile geçmem artık.